Wednesday, February 11, 2009

Access Point WAP54G Linksys Setting

Before you can use the Access Point WAP54G Linksys would be setting early Linksys WAP54G Access Point that can be used.

When the your Access Point WAP54G Linksys really new and have never been used then simply connect the Access Point Linksys WAP54G with the Laptop or Desktop PC you are using UTP cable and connect the adapter Linksys WAP54G Access Point on electricity with Linksys WAP54G Access Point.
Note that the IP of the laptop or desktop PC with the format should be as follows: 192.168.1 .* asterisks represent the numbers 1 to 255 and not 245 because 245 is the property of Linksys WAP54G Access Point in the default IP address.

If you are not sure Linksys WAP54G Access Point have been used or not please resset first Access Point WAP54G Linksys to convince Linksys WAP54G Access Point back to the default.

How to reset Linksys WAP54G Access Point, press the button on the back of a clip or anything that could reach the buttons are small and hold up to approximately 10 seconds.

Once sure that the Linksys WAP54G Access Point back to the default settings follow the steps below.

Open the web administrator Access Point WAP54G Linksys hold on the browser type the address 192.168.1.245 in the address bar so that the dialog box appears username and password, leave the username blank and type "admin" password on the page will appear so that the settings-based Access Point WAP54G Linksys.

If the Access Point WAP54G Linksys is connected to the network that you have a different segment (for example, in addition to 192.168.2 .*) IP statisnya change to the appropriate segments, or can also select DHCP if you do not want to provide a Static IP. When using DHCP then you will find it difficult to this IP Access Point WAP54G Linksys later.

In the web based control panel of the access points, you can set the various settings provided by the WAP54G, such as Authentication Mode and change the default password.
When done set IP of Access Point WAP54G Linksys unplug cable is connected between the Access Point WAP54G Linksys with a desktop PC or laptop, then plug in to your network.

Happy trying ...

3 comments:

  1. halo, saya punya WAP54G satu unit dan IOS nya error, karena saya wkt itu mencoba menginstall DDWRT ke dalam WAP54G, ketika error, saya sudah tidak bisa ping ke device nya, lampu LED nya sudah tidak menyalah, sudah tidak detect dan tidak keluar apa2 kalau di akses lewat default ip addressnya, saya juga sudah melakukan reset dengan melakukan unplug, tahan 10 detik dan plug lagi, namun tetap sia2, saya baca2 di internet mmg ada cara nya yaitu harus di flash ulang IOSnya, namun saya tidak mengerti utk melakukannya, apa di tempat bpak bisa..? kalau bisa di install ulang ios asli WAP54G nya.. di kenakan biaya berapa..? dan berapa lama hari kerja..?

    saya berharap balasannya.

    tolong di respon ke Email dan atau YM saya langusng di se_10lee(at)yahoo(dot)co(dot)id.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Mhn maaf Stenly atas keterlambatan balasan atas komentar anda, karena libur panjang di bali jd tidak sempat ol.
    Mengenai pertanyaan anda, saya belum bisa membantu karena saya sendiri belum pernah mengalami permasalahan seperti itu, sekali lagi mohon maaf. Namun akan saya caritahu terlebih dahulu caranya

    ReplyDelete
  3. You've made some really good points there.
    I looked on the net to learn more about the issue and found most people will go along with your views on Linksys Router Technical Support

    ReplyDelete